Liczba wyników: 2090
Sezon urlopowy powoli dobiega końca. Jest to dobry moment na przedstawienie nowych trendów na rynku turystycznym, a także ukazanie nowych preferencji Polaków w tym segmencie. Rynek usług turystycznych ulega nieustannym przemianom. Ma na to wpływ wiele czynników - politycznych, gospodarczych, a nawet technologicznych.
Ponad 3,5 tys. bibliotek publicznych w Polsce przez następne trzy lata będzie nadal bezpłatnie korzystać z Internetu. Darmowy dostęp do sieci będą mogły uzyskać także kolejne placówki. To efekt porozumienia podpisanego przez ministrów Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Administracji i Cyfryzacji a także przedstawicieli Orange Polska, Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.
Najnowsze wyniki globalnego badania Digital Life, przygotowanego przez agencję badawczą TNS reprezentowaną w Polsce przez TNS Pentor i TNS OBOP, pokazują, że konsumenci z rynków rozwijających się są tak bardzo zafascynowani możliwościami Internetu, że gdy uzyskują do niego dostęp, szybko wywiera on wyraźny wpływ na ich życie.
Komisja Europejska przedstawiła założenia polityki dostępu do Internetu. Do 2020 r. wszyscy mieszkańcy Unii Europejskiej mają mieć zapewniony dostęp do Internetu o przepustowości 30 Mb/s, a co najmniej 50 proc. europejskich gospodarstw domowych powinno otrzymać dostęp do Internetu o przepustowości 100 MB/s.
Z czego zrezygnujesz najprędzej w razie konieczności: z Internetu, telewizji czy telefonu komórkowego? Na to zadane przez miesięcznik Reader's Digest pytanie, w większości krajów padała najczęściej odpowiedź: telewizor. Co ciekawe, to kobiety byłyby bardziej skłonne odmówić sobie ulubionych programów.
Komunikacja za pomocą Internetu wymaga pisania: czaty, maile i blogi narzucają konieczność rozwijania języka pisanego, który przedtem zaniedbany bywał przez większość Polaków zaraz po zakończeniu edukacji. „Polacy zaczęli pisać. Internetowa polszczyzna jest "skrzyżowaniem" języka pisanego i mówionego, tworzy też nową jakość”, komentuje zjawisko przewodniczący Rady Języka Polskiego prof. Andrzej Markowski.
Niemal 2,5 miliona dorosłych Amerykanów w ciągu minionego miesiąca korzystało z internetowych serwisów randkowych. Bardzo chętnie na spotkania umawiają się za pośrednictwem sieci osoby po 50- tym roku życia.
Jak informuje raport „Rynek pracy w Polsce - potencjał rekrutacyjny polskiego Internetu”, w pierwszej połowie 2007 roku na polskich stronach www ukazało się 860 tysięcy ogłoszeń rekrutacyjnych. Najwięcej ofert zamieścili pracodawcy z Mazowsza i Śląska, statystyki informują, że najbardziej poszukiwana grupą zawodową są sprzedawcy.
Amerykańscy dziadkowie wydają na swoje wnuki 50 miliardów dolarów rocznie – informuje eMarketer. Aż dla 60 procent z nich najlepszym źródłem informacji lub porady jest Internet. Przeciętny amerykański dziadek lub babcia wydaje na każdego swojego wnuka około 1700 dolarów rocznie.
W tym roku uważniej będziemy wydawać pieniądze na świąteczne zakupy. Wybierzemy tańsze, bardziej użyteczne prezenty w sklepach oferujących niższe ceny. Chętniej niż reszta Europejczyków kupimy upominki przez Internet.