Liczba wyników: 3242
Naukowcy znaleźli nowy sposób na wykrywanie raka jajników u kobiet w okresie menopauzy i pomenopauzalnym (w wieku 55 – 74 lat). Dzięki niemu trafnie udaje się wykryć chorobę u 93 proc. kobiet, w tym u 87 proc. w bardzo wczesnym stadium. Najlepsze efekty przynosi coroczne badanie, wtedy szansa na wykrycie raka jest największa.
Globalne badanie naukowców z University of Queensland i Harvard Medical School wykazało, że aż u jednej na dwie osoby rozwinie się w ciągu życia jakieś zaburzenie zdrowia psychicznego.
Nowe badanie z udziałem około 80 tysięcy osób pokazuje, że pacjenci z chorobą Parkinsona mają o 30 proc. wyższe ryzyko zgonu z powodu Covid-19 niż ludzie bez choroby neurodegeneracyjnej.
Badanie opublikowane w europejskim wydaniu Journal of Clinical Nutrition, wykazało, że średnio od listopada do stycznia tyjemy około 0,8 kilograma. I tak niezauważenie przybywa nam po kilogramie każdego roku podczas Świąt....
Do rozpoznania cukrzycy i okresowej jej kontroli niezbędne jest badanie glukozy we krwi metodą laboratoryjną. Do samokontroli leczenia choroby - po wcześniejszym jej rozpoznaniu i ustaleniu sposobu leczenia - służą glukometry. Jednakże wielu diabetyków nie zdaje sobie sprawy, że wyniki glikemii uzyskane w laboratorium różnią się znacznie od tych, które przedstawiają glukometry.
Badanie krwi pozwoli określić poziom doświadczanego bólu, a to z kolei może pomóc w doborze odpowiedniego leku, twierdzą medycy z Indiana University School of Medicine w Indianapolis.
Nowe badanie, którego wyniki ukazały się w Canadian Medical Association Journal, pokazuje, że wskaźniki zgonów z powodu niewydolności serca są wyższe dla kobiet niż dla mężczyzn.
Kobiety w sędziwym wieku nie są „za stare" na badania mammograficzne - w każdym wieku takie badanie jest wartościowe i pozwala na dostatecznie wcześne wykrycie ewentualnych zaburzeń oraz szybką interwencję.
Polscy internauci codziennie lub prawie codziennie korzystają z sieci, spędzając w niej średnio nieco ponad 4 godziny. Najbardziej aktywnie w tym czasie, m.in. tworząc treści, udzielają się w sieci osoby w wieku 18-24 lat, podczas gdy pozostali wolą wykorzystywać już istniejące zasoby - pokazuje badanie „Mądry Internet", przeprowadzone na zlecenie Netii.
Edelman opublikował wyniki badań goodpurpose™. Drugie ogólnoświatowe badanie postaw konsumentów wykonane przez instytut Strategy One, potwierdziło przywiązanie konsumentów do marek i firm, które realizują działania prospołeczne. 42% badanych uznało, że przy wyborze produktów tej samej jakości i w jednakowej cenie, społeczne zaangażowanie jest istotniejsze niż design, innowacja czy lojalność wobec marki.