Liczba wyników: 323
Nadchodzi sezon obniżonej odporności, śliskich nawierzchni i braku słońca. Zaczynamy odczuwać jesienny smutek i coraz mniej chętnie wychodzimy na świeże powietrze. Gdy sezon rowerowy się kończy, już tylko 12% Polaków jest aktywnych fizycznie - wskazują badania TNS OBOP "Aktywność fizyczna Polaków" dla Ministerstwa Sportu i Turystyki. Dlatego kampania społeczna "Siła odruchu" zachęca do rozpoczęcia ćwiczeń: w minimalnej, zalecanej dawce 3 razy w tygodniu po 30 minut.
Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie firmy Janssen – Cilag przez TNS OBOP dowodzą, że dla większości Polek klimakterium to „normalna rzecz, którą trzeba przejść”, ale owo „przechodzenie” nadal budzi w nas niepokój i lęk. Obawy rosną wraz z wiekiem ankietowanych kobiet: w grupie mającej od 18 do 40 lat, lęk przed klimakterium odczuwa 38 proc. badanych, a w grupie starszej ( 41-50 lat) aż 58 proc.
Dziadkowie – kochający i kochani, ciepli i wyrozumiali, wybaczający ukochanym wnuczętom nawet największe przewinienia. Wnuki – kochane nawet bardziej niż dzieci, troskliwe i opiekuńcze, dbające o dziadków w zdrowiu i chorobie. Wydawałoby się, że powinny ich łączyć szczególne więzi – takie, jakie niedostępne są nikomu innemu. Jak jest naprawdę, pokazują wyniki badania TNS OBOP „Dziadkowie i wnuki o sobie, wzajemnych relacjach i ludziach starszych” przeprowadzonego dla Forum 50+ seniorzy XXI wieku.
Zaskakująco optymistyczne wyniki badania „Philips Index 2010. Jakość życia Polaków” pokazują, że zdecydowana większość Polaków, bo aż 76% ocenia swój stan zdrowia jako dobry lub doskonały. Tak duży procent zadowolonych respondentów może świadczyć o nieregularnym wykonywaniu badań profilaktycznych, a tym samym nieświadomości dotyczącej faktycznego stanu zdrowia. W badaniu przeprowadzonym przez TNS OBOP możemy znaleźć wiele, równie zaskakujących informacji z obszarów zdrowia, życia rodzinnego i zawodowego oraz podejściem do nowych technologii.
Jak wynika z badań TNS OBOP, co drugi Polak w ogóle nie uprawia sportu i nie podejmuje żadnej aktywności fizycznej. Spośród tych, którzy deklarują, że są aktywni fizycznie, największą grupę, bo aż 57% stanowią fani rowerowych przejażdżek. Rowerem dojeżdżamy do pracy, dzięki czemu unikamy stania w korkach, ale coraz częściej rowerem wybieramy się także na dłuższe wyprawy – weekendowe czy kilkudniowe. Jeśli planujesz dłuższą wyprawę rowerową w czasie urlopu, przeczytaj, co – zdaniem eksperta – będzie potrzebne w drodze.
Stereotyp seniora już dawno odszedł do lamusa. 50-, i 60-latkowie coraz chętniej i częściej sięgają po nowoczesne technologie, łamiąc psychologiczne bariery nie gorzej od młodszych pokoleń. Aż 65% osób po 55. roku życia uważa zakupy internetowe za przynajmniej tak samo bezpieczne, jak te tradycyjne – wynika z raportu powstałego na podstawie badania „E-zakupy 2016” TNS OBOP oraz analiz statystyk serwisu Ceneo.pl. ie dziwi zatem, że kupują w sieci coraz częściej – co czwarty kilka razy w miesiącu, a co dziesiąty – nawet raz w tygodniu.
Dziś 30 listopada, Dzień Darmowej Dostawy, akcji, która ma za zadanie zachęcić Polaków do zakupów przez Internet i postrzegania ich jako wygodnej, bezpiecznej oraz atrakcyjnej cenowo formy zakupów. Jak wynika z Digital Life, globalnego raportu przygotowanego przez agencję badawczo-doradczą TNS reprezentowaną w Polsce przez firmy TNS Pentor i TNS OBOP, polscy internauci są otwarci na korzystanie z tej formy zakupów, ale jednocześnie przeszło co czwarty z nich (26%) wskazuje, że obecne warunki dostępu do Internetu uniemożliwiają mu w pełni satysfakcjonujące korzystanie z tego medium.
Osoby starsze plasują się dopiero na czwartym miejscu, jeśli chodzi o dostęp do wybranych świadczeń usług medycznych, natomiast co 20 osoba spotkała się z sytuacją, że jej, bądź jej krewnemu odmówiono leczenia ze względu na wiek - wynika z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP. Problemy polskich seniorów nie mogą pozostać niezauważone, dlatego pod patronatem Ministerstwa Zdrowia ruszyła Kampania „Rozmowy o czasie", mająca na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na standardy leczenia osób starszych chorych na nowotwory układu krwiotwórczego.
TNS OBOP przeprowadził badania, których celem było m. in. zebranie informacji na temat opinii osób starszych o sobie, swoich problemach i pragnieniach. Okazuje się, że polscy seniorzy w wieku 60- 80 lat najchętniej spędzają wolny czas oglądając telewizję (60%). Ich aktywizacja jednak nie byłaby trudnym zadaniem, bo na pytanie „Gdyby ktoś zwrócił się do pana(i) z propozycjami zrobienia czegoś dla innych lub dla siebie, to biorąc pod uwagę swoją sytuację osobistą, zdrowotną rodzinną, czy podjął (ęła) by się pan(i) tego?” aż 72% respondentów odpowiedziało, że chętnie zgodziłoby się pomagać innym np. dzieciom, ludziom chorym, osobom niepełnosprawnym itp.
Pomimo obserwowanego spowolnienia gospodarczego i zapowiadanej drugiej fali światowego kryzysu, Polacy nie zamierzają oszczędzać na świętach. Jedynie 4% nie kupi nic pod choinkę – wynika z badania TNS OBOP dla Douglas Polska. Przedświąteczne oblężenie przeżywać będą zwłaszcza perfumerie, bo listę bestsellerów prezentowych otwierają kosmetyki, które w tym roku kupi ponad 50% badanych. Na dalszych miejscach uplasowały się książki (33%), słodycze (29%) i odzież (24%). Okazuje się, że Polacy obok kategorii „kosmetyki” wyróżniają kategorię „perfumy” – te na prezent chce kupić ponad 20%.