Liczba wyników: 6778
4 na 10 Polaków posiada nawyk systematycznego oszczędzania części swoich dochodów. Najbardziej skłonni do regularnego odkładania pieniędzy są osoby z pokolenia Y, czyli w wieku 21-35 lat – wynika z badania „Pokolenia o finansach”, zrealizowanego przez 4P Research Mix na zlecenie Banku Zachodniego WBK. Niezależnie od wieku, Polacy w oszczędzaniu stawiają na bezpieczeństwo – najczęściej trzymają zgromadzone środki finansowe na koncie oszczędnościowym i lokacie.
W ramach ogólnopolskiej kampanii „Ciśnienie na życie”, która ma na celu przekonanie Polaków do dbania o swoje zdrowie, w sześciu polskich miastach przebadano łącznie prawie 45. tys. osób. W Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu, Lublinie i Łodzi przez cały grudzień i pierwszy tydzień stycznia nowego roku można było bezpłatnie poddać się badaniu ciśnienia tętniczego krwi i poznać wiek swojego serca.
Zakup samochodu, mieszkania, budowa domu lub jego remont, egzotyczna podróż – to najczęściej powtarzające się odpowiedzi na pytanie o plany lub marzenia życiowe Polaków. Aby zrealizować te plany, prawie 1/3 badanych, zdecydowałaby się na podjęcie starań o kredyt. Jednak czy to rzeczywiście konieczne? Marzenia można jednak finansować na różne sposoby – przekonuje główny analityk firmy Expander Paweł Majtkowski.
Dwie trzecie dorosłych Polaków regularnie korzysta z internetu, a w ciągu ostatniego roku liczba jego użytkowników minimalnie się zwiększyła – wynika z badania przeprowadzonego przez CBOS. Wśród starszych respondentów ponad połowę, przy czym wśród mających 65 lat i więcej nawet trzy czwarte, stanowią ludzie wykluczeni cyfrowo. Czynnikiem utrwalającym pozostawanie offline w przypadku osób starszych jest ich słabe wykształcenie.
Już w najbliższą niedzielę, 16 października, obchodzimy Światowy Dzień Żywności. Jak wynika z raportu Federacji Polskich Banków Żywności „Nie marnuj jedzenia 2016” problem marnowania żywności dotyczy niemal 1/3 Polaków. Co trzecia osoba przyznaje się do tego, że zdarza się jej wyrzucać żywność – najczęściej są to wędlina, pieczywo, warzywa i owoce. Radzimy jak odpowiednio przechowywać i przetwarzać żywność, aby jej nie marnować.
Według wyników najnowszego raportu „Polak z wadą wzroku”, aż 91 proc. badanych deklarujących problemy z widzeniem stosuje jedną z dostępnych współcześnie metod korekcji wzroku, z czego 93 proc. uczestników badania wskazało na okulary. W jakich sytuacjach Polacy ich używają, a kiedy z nich rezygnują (np. dla własnej wygody)? Aż 92 proc. respondentów wskazało, że najczęściej sięga po nie podczas korzystania z komputera.
Co trzeci Polak poniósł finansowe, społeczne lub zdrowotne negatywne konsekwencje swoich nawyków i uzależnień - wynika z badania „Uzależnienia i ich konsekwencje” wykonanego na zlecenie BIG InfoMonitor i BIK. Bez czego nie wyobrażamy sobie życia? Listę otwiera internet, kawa, rozmowy przez telefon i oglądanie seriali. Najbardziej chcielibyśmy zrezygnować z palenia papierosów, niezdrowej diety, słodyczy, alkoholu, stresującego stylu życia i rozrzutności.
Dwie trzecie Polaków uznaje ochronę własności prywatnej za jedno z najważniejszych praw obywatelskich, a tylko jedna czwarta uważa, że istnieje wiele praw znacznie ważniejszych. Nie oznacza to jednak, że w żadnej sytuacji nie może być ono ograniczone – wynika z badania zrealizowanego przez CBOS. Badani w większości akceptują ograniczenia swobody rozporządzania prywatnymi nieruchomościami – przede wszystkim ze względu na konieczność ochrony przyrody, a w mniejszym stopniu także z uwagi na potrzeby infrastrukturalne.
Na kredyt, za gotówkę, dla siebie lub jako inwestycję – ostatnie dane z rynku mieszkaniowego pokazują wzrost sprzedaży nowych domów i mieszkań od deweloperów. Zakup lokum to zazwyczaj największy wydatek w życiu. Pożar, żywioły, a nawet włamanie mogą spowodować znaczące szkody. Mimo, że z każdym rokiem liczba Polaków kupujących ubezpieczenia majątkowe sukcesywnie wzrasta, to i tak niespełna połowa nieruchomości w Polsce nadal nie jest ubezpieczona.
Język polski należy do 25 największych języków na świecie - posługuje się nim ponad 40 milionów ludzi w Polsce i poza jej granicami. Między innymi o tym przypomina rozpoczęta właśnie kampania "Ojczysty - dodaj do ulubionych". Celem akcji jest kształtowanie świadomości językowej Polaków oraz propagowanie dbałości o poprawność polszczyzny. Kampania „Ojczysty - dodaj do ulubionych" została zainaugurowana 20 lutego, w przeddzień Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego.