Liczba wyników: 1916
2 marca 2006 roku w Urzędzie Miasta Włocławek odbyła się uroczysta inauguracja pierwszego roku akademickiego 2005/2006 Włocławskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Indeksy otrzymało ponad 300 osób.
Nam, ludziom Zachodu cesarstwa wschodnie jawią się jako baśniowe wręcz twory, niewiele wspólnego mające z rzeczywistością. Chiny - państwo rządzone przez cesarzy kojarzy się nam z andersenowską baśnią o słowiku czy z przetłumaczonymi nielicznymi historiami o mądrych smokach. "Cesarzowa" autorstwa amerykańskiej pisarki Pearl S. Buck pokazuje nam jak bardzo różny a jednocześnie jak bardzo podobny do zachodniego był 150 lat temu świat cesarskiego dworu rządzonego przez dynastię mandżurską.
Założyciel „Domino’s Pizza” Thomas S. Monaghan po sprzedaniu w 1998 roku swojej przynoszącej krociowe zyski firmy całkowicie poświęcił się działalności religijnej. Po założeniu pierwszego od 40 lat amerykańskiego uniwersytetu katolickiego zamierza teraz zbudować „na wskroś katolickie miasto”.
Kongres „Krzysztof Kieślowski – in memoriam” zainauguruje Rok Krzysztofa Kieślowskiego. Impreza, która odbędzie się w dniach od 10 do 14 marca w Katowicach, to wspólne przedsięwzięcie Silesia Film i Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, na którego program składają się: pokazy filmów reżysera „Trzech kolorów”, wykłady i seminaria.
1 marca 2006 roku w ramach projektu "Upowszechnienie rozwiązań organizacyjnych i programowych pomocy osobom bezrobotnym - Współpraca dla pracy" realizowanego przez Caritas Polska rozpoczęły swoją działalność trzy nowe Biura Aktywizacji Bezrobotnych w Gliwicach, Legnicy i Zielonej-Górze.
Obecnie osoby starsze stanowią prawie 13 procent polskiego społeczeństwa, a liczy się, po upływie dekady seniorzy będą już stanowić 17 procent ogółu ludności w Polsce. Przemiany ekonomiczne, gospodarcze, postęp techniczny i ekonomiczny sprawiły, że to właśnie ta grupa polskiego społeczeństwa najmniej zyskała na tych przeobrażeniach jakie dokonywały się na świecie i w Polsce w ostatnich latach. Często osoby te musiały rezygnować z dalszej edukacji, z przyczyn ekonomicznych czy losowych. W efekcie tego pozostają niezaspokojone takie potrzeby jak: potrzeba samokształcenia, potrzeba poznawania środowiska, potrzeba poszerzania wiedzy i umiejętności, potrzeba wykonywania społecznie użytecznych działań, potrzeba bycia uznanym za część społeczeństwa, grupy, potrzeba wypełnienia wolnego czasu, potrzeba utrzymywania więzi towarzyskich, potrzeba stymulacji psychicznej i fizycznej, a także możliwość realizacji młodzieńczych marzeń, które były dotychczas nie do pogodzenia z życiem zawodowym i obowiązkami wobec rodziny.