Liczba wyników: 6796
Ponad połowa, bo aż 55 procent Polaków jest zadowolonych ze swoich dochodów, a sytuacja 7 procent z nich jest na tyle dobra, że mogą pozwolić sobie na wszystko. Na drugim biegunie są ci, którym nie wystarcza pieniędzy nawet na bieżące potrzeby. To 4 proc. populacji w Polsce. Reszta musi mocno zaciskać pasa.
Mężczyźni w naszym starzejącym się społeczeństwie stanowią 41 procent ogółu populacji, z czego blisko trzy miliony to mężczyźni powyżej 64 roku życia. Jak się szacuje, dwie trzecie z nich ma problemy z oddawaniem moczu i odczuwa problemy z prostatą.
Najnowsze badanie CBOS dotyczące sytuacji na rynku pracy pokazuje, że zdecydowana większość - 78 procent Polaków ocenia ją negatywnie. Tylko 4 procent respondentów ocenia tę sytuację pozytywnie, a w opinii 15 procent jest ona przeciętna.
Chociaż 73 procent Polaków przyznaje, że spośród wszystkich zmysłów najbardziej obawia się utraty wzroku, to aż 84 procent nigdy nie badała wzroku w kierunku jaskry, która jest najczęstszą przyczyną nieodwracalnej utraty wzroku na całym świecie.
Nowe badanie łączy powszechną bakterię Helicobacter pylori w żołądku z problemem otyłości.
Chipsy, dania z fast foodów, batoniki - aż trzech na czterech Polaków regularnie podjada niezdrowe przekąski. Mimo, że blisko połowa z nas (45 proc.) ma wyrzuty sumienia, a co czwarty Polak chowa się przed bliskimi i przyjaciółmi podjadając tuczące smakołyki, nie mamy na tyle silnej woli, by zmienić te przyzwyczajenia.
Aż 85 procent aktywnych zawodowo Polaków odczuwa stres w pracy - wynika z badania zrealizowanego na zlecenie firmy Klosterfrau Healthcare Group. Tylko 11 procent pracowników traktuje pracę jako spełnienie marzeń i źródło przyjemności, dla ponad 60 procent jest przede wszystkim sposobem zarobienia na życie.
Tylko 6 procent Polaków chroni oczy przed UV niezależnie od pogody – wynika z badań przeprowadzonych przez TNS Polska na zlecenie organizatorów kampanii edukacyjnej „Chroń swój wzrok cały rok”. 38 procent z nas zwraca uwagę na promieniowanie UV tylko gdy świeci słońce, a aż 56 procent nie przywiązuje wagi do ochrony oczu przed UV. Świadomość konieczności ochrony wzroku przed UV jest najwyższa wśród kobiet i osób młodych. Niespełna połowa z osób noszących okulary, zarówno korekcyjne, jak i przeciwsłoneczne, wie, że są one wyposażone w filtr UV.
Ponad połowa Polaków deklaruje wiarę w Boga, kolejne niemal trzydzieści procent mówi, że od czasu do czasu nie są pewni swojej wiary. Zdecydowanie niewierzący to zaledwie 3 procent społeczeństwa. Jednak gdzy idzie o przekonania dotyczące życia po śmierci, statystyki wyglądają nieco inaczej.
Według badania firmy Estymator w ramach projektu EstyMedia w grupie wiekowej poczty elektronicznej 50-59 lat używa 10 procent w gronie 60-69 lat 5 procent, a wśród najstarszych Polaków (70-80 lat) jedynie 2 procent.