Liczba wyników: 12719
Prawie jedna piąta Polaków czerpie informacje na temat leków dostępnych bez recepty z ulotek reklamowych – wynika z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP. Jednocześnie aż 85 proc. badanych, którzy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy otrzymało taką ulotkę, zapoznało się z jej treścią, a 41 proc. spośród tych osób zakupiło lek po przeczytaniu ulotki.
Działa podstępnie i często rozwija się bez żadnych objawów. To dlatego mówi się o niej „cichy złodziej”. Wprawdzie częściej atakuje kobiety, ale nie omija też mężczyzn. Osteoporoza, bo o tej chorobie tu mowa, wielu ludziom mocno skomplikowała życie. Jednym z niezbędnych elementów leczenia choroby jest podniesienie poziomu witaminy D3 w organizmie.
Prawie 40 proc. Polaków nigdy nie słyszało o telepracy - wynika z badania zrealizowanego przez PBS DGA na zlecenie "Gazety Prawnej" i CMS Cameron McKenna. Spośród osób, które słyszały o telepracy, jedynie 1 proc. badanych zadeklarowało, że kiedykolwiek było telepracownikiem.
Rosnące zużycie energii elektrycznej, miliony ton szkodliwego CO2, 250 miliardów toreb zaśmiecających środowisko naturalne – to tylko niektóre przykłady efektów korzystania z toreb jednorazowych. Dlatego, by uświadomić społeczeństwu wagę zagrożeń, powstała Koalicja na rzecz ekologicznych zakupów.
U ok. 60 procent kobiet po menopauzie występuje zauważalna utrata włosów. Może to być spowodowane różnymi czynnikami, jednak najczęstszym z nich są zaburzenia hormonalne: w okresie przekwitania w organizmie kobiety znacznie spada produkcja estrogenów, proporcjonalnie więcej jest za to androgenów, których produkcja nie maleje. To właśnie one są winne temu, że włosy na głowie robią się coraz cieńsze i rzadsze, za to pojawia się ich więcej w tzw. męskich rejonach: nad górną wargą, na nogach czy podbródku.
22 listopada w Muzeum Śląskim w Katowicach odbędzie się wernisaż wystawy etnograficznej "Gospodarstwo. Rzeczy zwyczajne, niezwykłe, zapomniane". Przedmioty, które będzie można oglądać w salach wystawowych, niezbyt często oglądają światło dzienne. Wydobywane z muzealnych magazynów uzupełniają od czasu do czasu rozmaite ekspozycje. Na tej powierzono im rolę główną.
Jak wynika z październikowego sondażu Centrum Badania Opinii Społecznej większość Polaków (89%) sądzi, że w przyszłości będzie w stanie utrzymać się z emerytury. Dużo mniejszymi optymistami są obecni renciści i osoby niepracujące zawodowo – w tej grupie taki pogląd wyznaje odpowiednio 58 i 63% ankietowanych.
Światowy Dzień Rzucania Palenia Tytoniu przypada zawsze w trzeci czwartek listopada. Akcja będzie obchodzona w całej Polsce. W Warszawie, 15 listopada, na placu Konstytucji otwarta zostanie uliczna Poradnia Pomocy Palącym. W ramach akcji ulicami stolicy jeździć będą tramwaje opatrzone hasłem „Tylko dla palaczy, którzy chcą rzucić palenie”, gdzie będzie można uzyskać porady jak rzucić palenie. Przejazd takim tramwajem będzie bezpłatny.
Reklama otacza nas niemal wszędzie: jest w telewizji, radiu, prasie, na autobusach, tramwajach i miejskich billboardach. Aby dowiedzieć się, jaki wizerunek seniora funkcjonuje w reklamie prasowej w Polsce przeanalizowano reklamy pochodzące z sierpnia i września tego roku. Analizy tej dokonała - na zlecenie Fundacji na Rzecz Kobiet JA KOBIETA - Agnieszka Łapacz, Project Manager Międzynarodowej Wystawy Aktywnych Seniorów „Złote Marzenia” pod honorowym patronatem Ambasady Finlandii w Warszawie.
Nogi niosą nas przez świat i życie. Często nie zdajemy sobie sprawy ile codziennie pokonujemy na nich kilometrów. Piękne, zgrabne, smukłe, długie czy umięśnione są obiektem podziwu, kojarzone są z młodą sylwetką. Myśląc o osobie w wieku podeszłym najczęściej widzimy starca z laseczką, który idzie krokiem schorowanym, powolnym, niepewnym i drżącym. Ludziom młodym i zdrowym trudno czasem zrozumieć, iż nie zmarszczki powodują, że komuś nie chce się poruszać, a nogi i stopy, które po prostu bolą, ponieważ są chore.