2016-10-18 00:18 autor: Jan Samotny
3 827 odsłon
Kategoria: Podatki, ZUS, księgowość
Mam pytanie; skromną rentę inwalidzką dostałem w 1995 roku. W 2012 przypadkowo dowiedziałem się, że przysługuje mi renta po jednym ze zmarłych rodziców - moja sytuacja radykalnie zmieniła się, otrzymałem także dodatek sierocy. Z jednej strony jestem zadowolony, ponieważ w innych okolicznościach mógłbym się o tym nie dowiedzieć do dzisiaj. Z drugiej jednak strony renta po ojcu przysługiwała mi od daty jego śmierci, czyli od 2001 roku. ZUS - jak sądzę ze zrozumiałych powodów - nie raczył mnie o tym poinformować, a wydaje się, że jako instytucja odpowiedzialna za przysługujące obywatelom zgodnie z prawem świadczenia, powinna zrobić to niejako automatycznie. Wszak nikt inny, przede wszystkim przeciętny obywatel, nie jest zobowiązany do posiadania wiedzy w sprawach, które są domeną ZUS-u. Dodam, że to "przypadkowe" niedopatrzenie, dotyczące okresu blisko 11-u lat, skutkuje w pewnym sensie utratą kwoty sięgającej nawet około 200 tys. zł. Nie muszę chyba przekonywać, w jaki sposób ta niebagatelna kwota wpłynęłaby na moją sytuację materialną. W związku z tym pytam; czy ktokolwiek - być może prawnik lub osoba obeznana w przepisach zwiazanych z procedurami obowiązującymi w ZUS-ie - może mi udzielić informacji lub ewentualnej pomocy w opisanej kwestii? Nie ukrywam, że okazana mi pomoc, szczególnie owocna, spotka się oczywiście z przysługującą, należną gratyfikacją, bedącą do uzgodnienia. (Nie wiem czy wolno mi, ale podam swój e-mail - janoskar@interia.pl)
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
REKLAMA