2014-02-06 07:08 autor odpowiedzi: Kormoran
Ja korzystałem i mogę się podzielić wiadomościami.
Najprościej rzecz ujmując jest to „jedno okienko” w którym możemy załatwić większość swoich spraw urzędowych przez internet.
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) jest ogólnopolską platformą teleinformatyczną, za pomocą której jednostki administracji publicznej oraz instytucje publiczne mogą świadczyć swoje usługi drogą elektroniczną.
Aby móc skorzystać z takiej możliwości musimy założyć swoje konto.
Konto to profil użytkownika. Po utworzeniu konta użytkownik może korzystać ze wszystkich serwisów dostępnych na ePUAP, w tym e-usług.
Do pełnego wykorzystania możliwości ePUAP musimy założyć tzw profil zaufany. Profil ten jest bezpłatną i prostą metodą uwierzytelnienia, która pozwala na identyfikację użytkownika na portalu ePUAP. Profil zakładamy,składając wniosek przez internet, a następnie uwierzytelniamy go,w punkcie potwierdzającym tożsamość. Organem tym może być: konsul, naczelnik urzędu skarbowego, wojewoda, Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Profil zaufany ePUAP potwierdza się na okres trzech lat, a jego ważność może być przedłużana o taki sam okres.
Po założeniu profilu zaufanego mamy możliwość załatwiania spraw „urzędowych” przez internet. Przekłada się to na oszczędność czasu,pieniędzy
i wygodę.
2014-02-06 14:55 autor odpowiedzi: a-m-r-s
2014-02-06 15:14 autor odpowiedzi: Kormoran
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
REKLAMA
adaku
2014-05-18 13:06
dobrzezrobimy.pl
2014-04-10 23:05