Porady - pytania i odpowiedzi

2012-07-31 12:50 autor: A-JA

15 296 odsłon

Skrócona wycieczka - odszkodowanie?

Czy jeśli wycieczka jest skrócona o kilkanaście godzin (w związku z problemem z przelotem), to czy mogę ubiegać się o odszkodowanie? Z 7 dni zostało mi w istocie 5 z kawałkiem, "zniknął" w związku z przesunięciem wylotu jeden nocleg - jakie mam prawa? Od kogo moge dochodzić swoich praw i w jaki sposób?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2012-08-03 12:41 autor odpowiedzi: Michał Laskowski

    Witam serdecznie,
    oczywiście jeśli zakupiona przez Państwa wycieczka nie została w pełni zrealizowana lub została zrealizowana w sposób nie zgodny z opisem przysługuje Państwu prawo do reklamacji. Jeśli przesunięcie przelotu przekraczało 12h jest to jak najbardziej wystarczający powód do reklamacji.
    Proszę pamiętać, iż pismo reklamacyjne należy dostarczyć do organizatora w ciągu 30 dni od daty powrotu. Organizator ma 30 dni na ustosunkowanie się do reklamacji. W piśmie reklamacyjnym oprócz opisu tego co nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, winny znaleźć się jasno określone żądania co do rekompensaty. Warto także pamiętać aby pismo reklamacyjne wysłać pocztą listem poleconym a najlepiej za potwierdzeniem odbioru.
    Przed przystąpieniem do pisania reklamacji warto przeczytać 
    Pozdrawiam i życzę wypoczynku bez reklamacji.

    Michał Laskowski - Dyrektor Działu Sprzedaży Qtravel.pl

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2012-08-03 12:41 autor odpowiedzi: Urloplany - portal turystyczny

    Jeśli biuro podróży skróciło Pani/Pana pobyt teoretycznie można się starać o odszkodowanie. Biuro - jako organizator - odpowiada za nienależyte wykonanie umowy, czyli również za podwykonawców. Choć w praktyce może być tak, że powoła się na tzw. siłę wyższą - czyli winę osób trzecich (w tym wypadku linii lotniczych) oraz na sytuację, której nie można było uniknąć i w ten sposób może wybronić się od odpowiedzialności.

    Wynika to z art. 11a ustawy o usługach turystycznych (Dziennik Ustaw z 2004 r. nr 223, poz. 2268 ze zm.).


    Zawsze jednak warto złożyć reklamację. To nic nie kosztuje. Wówczas biuro będzie musiało udowodnić, że nie ponosi odpowiedzialności, ale jeśli tego nie zrobi można spokojnie domagać się odszkodowania.

    Ile pieniędzy można żądać? Do ustalenia tego służy tzw.

    Nie jest wprawdzie u nas obowiązującym prawem, ale w przybliżeniu można się zorientować jakich stawek odszkodowań można żądać.

    Reklamacje składa Pan/Pani w biurze podróży, z którym odbywała się wycieczka. Biuro nie ma prawa reklamacji nie przyjąć, musi ją rozpatrzyć. 


    Pozdrawiam serdecznie

    Beata Majewska Portal Turystyczny www.urloplany.pl

     

    W razie problemów pomocą może służych Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce. Prawnicy udzielają tam bezpłatnych porad prawnych. Tel.: 22 55 60 118 (pon-pt w godz. 10-14) -e-mail: info@konsument.gov.pl. ECK pomaga też w polubownym dochodzeniu roszczeń np.od linii lotniczych


     

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

Zobacz także

DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOSTAŃ EKSPERTEM

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Na skróty

REKLAMA

Podobne pytania

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Firmy turystyczne

Eksperci radzą

Ostatnio zadane pytania

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Artykuły

Tematy

Poprzednie pytania