2011-02-21 22:11 autor: sylwia37
11 050 odsłon
Kategoria: Firma i Biznes: pozostałe
Pewnego razu razu stałej klientce sprzedałam towar z opóźnionym terminem zapłaty (do 2 tygodni).
Już minął rok nie odaaje mi pieniędzy. Dowiedziałam się że tak postąpiła też w innych sklepach tak samo jak ze mną.
Pomóżcie, proszę
2011-02-27 13:49 autor odpowiedzi: Jakub Sowinski
Formalnie sprawa wydaje się prosta. Przy umowie kupna, aby prawa do zakupionego towaru przeszły na klienta musi za ów towat zapłacić. W przeciwnym wypadku jest to przywłaszczenie i wyłudzenie.
Jeżeli posiada Pani dowód wysyłki oraz zawarcia umowy kupna sprawa jest prosta, choć może się trochę pociągnać przed sądem.
Jeżeli umowa kupna została zawarta na odległość przyda się oprócz faktury jakieś zamówienie (e-mail, potwierdzenie ze sklepu). W pozostałych wypadkach przydatne będą inne formy potwierdzeń (np. faktura z oznaczeniem płatności przelewem, ale potwierdzona przez klienta, tzn. podpisana).
Czym więcej dowodów, że klientka wyłudziła towar tym lepiej. Sytuacja by się znacznie poprawiła, gdyby doszło do wspólnego pozwu poszkodowanych sprzedawców...
2011-07-23 23:11 autor odpowiedzi: Jakub Sowinski
2014-07-10 00:32 autor odpowiedzi: kazikstok
Dodano 2012-01-30 14:40 przez bcde920
Znajoma pracuje w sklepie, od kiedy są tam mrozy temperatura nie przekracza 15 stopni. Kierownik mówi że to ze względu na klientów, żeby się nie zgrzali (wiadomo jednak że chodzi o oszczędności na ogrzewaniu). Ale ona jest na stoisku blisko drzwi więc tam w ogóle jest już bardzo zimno - marzną w ręc...
Dodano 2011-03-18 10:46 przez lusesita
Jaka jest marża na odzież , zabawki oraz artykuły metalowe?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
REKLAMA